03.11.21 פיתוח לומד עצמאי דרך שגיאות מועילות

דובר: פרופ׳ עדו רול, הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, עוזר המשנה הבכיר לנשיא לקידום הלמידה וההוראה

תקציר: בהוראה, אנחנו נוטים לבלבל בין ביצועים (הצלחה במטלה) לבין לימוד (רכישת היכולת להצליח בעתיד). כל מי שלימד יודע שהצלחה במטלה לאו דווקא מיתרגמת ליכולת ביצוע עצמאית בעתיד. בשיחה זו אתן דוגמאות למצב הפוך – כאשר כישלון במטלה במהלך השיעור תומך בלמידה משמעותית יותר בהמשך. אתן מספר דוגמאות ל-productive failure והיישום של גישה זו בקורסי תואר ראשון במתמטיקה ומדעים, ואדבר על המאפיינים של מטלות אלו. כמו כן, אציג בקצרה את חזון הטכניון ללמידה דיגיטלית משמעותית.

לינק להקלטה בפנופטו (צריך הזדהות טכניונית)