3.07.24 צוות הוראה מצטיין + סטודנטים שמרימים סטארטאפ = 50% נכשלים
דוברים (בפורמט פאנל): פרופ׳ מורן ברקוביץ', ישראל גבאי, מור אלגריסי, יעל גרנות, ליאור אברמס, עמרי גורפינקל, שמעון ימין
תקציר: הקורס זרימה 1 הינו קורס חובה בסמסטר 4 בהנדסת מכונות. הוא נחשב כקשה יחסית עקב הצורך באינטגרציה רבה של חומר מקורסים קודמים, יחד עם יכולת פישוט, מידול, והחלטה עצמאית על קירובים מתאימים. הממוצע במבחנים, תחת אותו מרצה אחראי, נשאר לאורך 10 השנים האחרונות יחסית יציב בין 60 ל-70. אולם, על מנת להגיע לממוצע, תוכן והיקף המבחנים השתנה משמעותית: מ-3 שאלות מקוריות, ל-2 שאלות שיעורי בית. במקביל לכך, מספר הנכשלים עלה.
צוות הקורס טוען בתוקף שהסטודנטים לא ״פחות טובים״ מפעם. לאחרונה, במקרה, צוות הקורס והסטודנטים הקימו מיזם משותף (לא אקדמי) והסטודנטים הראו התמדה, יצירתיות, חשיבה מהירה, ועבודת צוות – כל התכונות של ״דמות הבוגר״. הסטודנטים מצידם טוענים בתוקף שצוות הקורס מצוין – ברור, מסודר, מעניין, ואפילו מלהיב.
אז מדוע הפוטנציאל של הסטודנטים לא בא לידי ביטוי? בשיחת ראש-בראש בין הסטודנטים לצוות הקורס ננסה לפצח את החידה.
(מפגש זה לא הוקלט).