30.03.22 המתמטיקה של ההוראה

דובר: פרופ׳ אדם שורץ, הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים

תקציר:
מתמטיקה ולמידה הן דיסציפלינות שונות בתכלית. אך לדעתי אפשר לקדם את ההוראה והלמידה על ידי שימוש בדרכי חשיבה ומתודולוגיות שהן הבסיס למתמטיקה בפרט, ולמדעים והנדסה בכלל.

לאחר תיאור כללי (ואולי מעט מיגע) של הגישה העקרונית, אתאר כיצד גישה כזו הובילה לשינויים בגישה להוראה: הן ברמת הקורס הבודד, הן ברמת התואר. בנוסף, בדיוק בגלל שרובינו, כמדענים, מתורגלים בחשיבה במתודולוגיה מדעית, גישה דרך מתודולוגיה כזו ללמידה הופכת את הדיון לממוקד ותכליתי יותר, ומאפשרת שינויים משמעותיים יותר.

אנסה לשכנע שהעולם השתנה באופן מהותי, בעוד שמוסדות הלימוד התקדמו רק מעט. ללא שינוי מהותי – מוסדות אלו הם בסכנת הכחדה.

לינק להקלטה בפנופטו (צריך הזדהות טכניונית)